Regulamin

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin sklepu internetowego („Regulamin”) określa zasady świadczenia przez OBZ DECORA sp. z o.o. z siedzibą w Środzie Wielkopolskiej (63-000 Środa Wielkopolska), ul. Ignacego Prądzyńskiego 24A, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0001101302, NIP: 7861732748 – usług drogą elektroniczną, w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem strony internetowej pod adresem https://topboden.pl.

  2. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:

    • rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
    • zasady świadczenia usług drogą elektroniczną;
    • zasady składania zamówień oraz nabywania towarów oferowanych w Sklepie;
    • tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb postępowania zwrotnego.
  3. Niniejszy Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie na stronie internetowej pod adresem https://topboden.pl/regulamin w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i wydrukowanie. Każdy Użytkownik może zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.

II. DEFINICJE

  1. Cookies – pliki zapisywane na urządzeniu Użytkownika, w których przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez niego stronach.

  2. Dostawca Usług Płatniczych – dostawca usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, z którym Sprzedawca zawarł umowę na obsługę opłat za Produkty sprzedawane za pośrednictwem Sklepu.

  3. Hasło – ciąg znaków ustalony przez Użytkownika w ramach Rejestracji w celu dokonywania autoryzowanego logowania do Konta, składający się z co najmniej 8 znaków.

  4. Karta produktowa – opis lub opis i zdjęcie Produktu lub Produktu niepełnowartościowego, w tym cech odróżniających Produkt niepełnowartościowy od Produktu.

  5. Konto – przestrzeń sieciowa w Sklepie, stworzona dla Użytkownika w wyniku dokonania przez niego Rejestracji, do której Użytkownik uzyskuje dostęp po zalogowaniu (tj. podaniu Loginu i Hasła), zawierająca zbiór danych Użytkownika, umożliwiająca korzystanie ze Sklepu, w tym składanie zamówień, jak też zarządzanie danymi Użytkownika.

  6. Login – indywidualne i niepowtarzalne oznaczenie Użytkownika w postaci adresu e-mail, którym Użytkownik posługuje się w celu zalogowania do Konta.

  7. Newsletter – usługa elektroniczna polegająca na przesyłaniu Użytkownikowi, przez Sprzedawcę lub w jego imieniu, cyklicznych wiadomości, zawierających w szczególności informacje o Sklepie, nowych Produktach, akcjach promocyjnych i rabatach, na adres mailowy wskazany przez Użytkownika.

  8. Polityka Prywatności – opisane w dokumencie znajdującym się pod adresem https://topboden.pl/polityka-prywatnosci zasady, na jakich Sprzedawca dokonuje przetwarzania danych osobowych Użytkowników.

  9. Produkt, Produkty – wszystkie wyroby oferowane przez Sprzedawcę do sprzedaży w Sklepie.

  10. Produkt niepełnowartościowy – artykuły oferowane przez Sprzedawcę do sprzedaży w Sklepie, spełniające podstawową funkcję użytkową zgodnie ze swoim przeznaczeniem i konstrukcją, których wygląd zewnętrzny, liczba zawarta w opakowaniu lub cechy użytkowe (funkcjonalne), na skutek uszkodzeń powstałych po wydaniu towaru do obrotu przez producenta, uległy pogorszeniu w stosunku do wyrobu pełnowartościowego, w tym Produkty powystawowe, rozpakowane lub zdekompletowane.

  11. Próbka Produktu – nieodpłatnie przekazany Użytkownikowi Produkt w małych ilościach.

  12. Regulamin – niniejszy Regulamin sklepu internetowego pod adresem https://topboden.pl/regulamin

  13. Rejestracja – założenie przez Użytkownika Konta na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

  14. Reklamacja – wystąpienie skierowane do Sprzedawcy przez Użytkownika w trybie postępowania reklamacyjnego, w którym Użytkownik zgłasza swoje zastrzeżenia, w szczególności dotyczące korzystania z funkcjonalności Sklepu oraz związane z niezgodnością Produktu z Umową.

  15. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://topboden.pl

  16. Sprzedawca – OBZ DECORA sp. z o.o. z siedzibą w Środzie Wielkopolskiej (63-000 Środa Wielkopolska), ul. Ignacego Prądzyńskiego 24A, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0001101302, NIP: 7861732748

  17. Umowa – umowa sprzedaży Produktu lub Produktów zawierana pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedawcą, zawierana na odległość za pośrednictwem Sklepu.

  18. Użytkownik – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, korzystająca ze Sklepu w celach niezwiązanych z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą.

  19. Zwrot – zwrot przez Użytkownika Produktu lub Produktów w wyniku odstąpienia przez Użytkownika od Umowy.

III. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUGI

A. WARUNKI OGÓLNE

  1. Sprzedawca umożliwia korzystanie ze Sklepu drogą elektroniczną zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie.

  2. Ze Sklepu mogą korzystać tylko Użytkownicy, którzy zaakceptują niniejszy Regulamin oraz zapoznają się z Polityką Prywatności.

  3. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i Polityką Prywatności przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, a w ramach procesu Rejestracji – do potwierdzenia akceptacji Regulaminu i zapoznania się z Polityką Prywatności.

B. DOSTĘP DO SKLEPU

  1. Sprzedawca podejmuje starania, aby korzystanie ze Sklepu było możliwe przez całą dobę i przez 7 dni w tygodniu. Tym niemniej, z uwagi na specyfikę działalności internetowej, Sprzedawca nie jest w stanie zagwarantować stałej dostępności Sklepu lub jego poszczególnych funkcjonalności, w szczególności w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w ust. 2 i 3 poniżej.

  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania przerw technicznych w działaniu Sklepu lub Konta, przy czym informacja o planowanych przerwach technicznych zostanie udostępniona poprzez podanie do wiadomości w ramach Sklepu lub Konta z wyprzedzeniem co najmniej 24-godzinnym – o ile będzie to możliwe.

  3. Sprzedawca zastrzega możliwość zaistnienia przerw w działaniu Sklepu lub Konta, wynikających z siły wyższej (w szczególności: pożar, powódź, wojna, strajk, działania władz państwowych, atak terrorystyczny, brak zasilania, ogłoszenie stanu epidemii, stanu zagrożenia epidemicznego lub wystąpienie zagrożenia epidemicznego) oraz szczególnych sytuacjach związanych ze specyfiką działalności internetowej (zakłócenia infrastruktury wywołane działaniem osób trzecich, wirusy, awarie oprogramowania).

  4. Sprzedawca dąży do tego, by od chwili potwierdzenia zamówienia do wydania kupionego przez Użytkownika Produktu lub Produktów, minęło jak najmniej czasu. Jednak z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, czas realizacji zamówionego Produktu lub Produktów może ulec wydłużeniu, o czym Sprzedawca poinformuje Użytkownika.

  5. Sprzedawca zastrzega możliwość blokady dostępu do Konta ze względów bezpieczeństwa do czasu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Blokada może dotyczyć w szczególności sytuacji wielokrotnego nieudanego logowania, wykorzystywania Konta do dostarczania treści o charakterze bezprawnym lub uzasadnionego podejrzenia uzyskania dostępu do Konta przez osobę nieuprawnioną.

  6. Prawidłowe korzystanie ze Sklepu wymaga spełnienia wymogów technicznych, szczegółowo opisanych w punkcie VI niniejszego Regulaminu.

IV. SKLEP

A. CEL FUNKCJONOWANIA SKLEPU I FUNKCJONALNOŚCI

  1. Sklep przeznaczony jest dla osób fizycznych posiadających zdolność do czynności prawnych, działających w celach niezwiązanych z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub zawodową.

  2. W ramach Sklepu, Użytkownicy mogą w szczególności zapoznawać się z Produktami, zawrzeć Umowę, dokonać Rejestracji oraz skorzystać z Newslettera.

  3. Z zastrzeżeniem konieczności zapłaty ceny za Produkt lub Produkty wraz z kosztami przesyłki, (patrz punkt IV.D Regulaminu), Użytkownik nie ponosi żadnych opłat na rzecz Sprzedawcy z tytułu korzystania ze Sklepu i jego funkcjonalności.

B. REJESTRACJA

  1. Każdy Użytkownik może dokonać Rejestracji, w wyniku której zostaje założone w Sklepie jego Konto.

  2. Poprzez Rejestrację dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedawcą na świadczenie usług drogą elektroniczną, w ramach której Użytkownik ma możliwość korzystania ze Sklepu za pośrednictwem Konta.

  3. Rejestracja w Sklepie jest dobrowolna i nieodpłatna, a posiadanie Konta przez Użytkownika nie jest niezbędne dla korzystania z zasadniczych funkcjonalności Sklepu, w szczególności składania zamówień.

  4. Rejestracja następuje przez:

    • wypełnienie formularza rejestracyjnego, w którym Użytkownik ma obowiązek podać co najmniej adres poczty elektronicznej (stanowiącej Login) oraz Hasło; dodatkowo Użytkownik może podać numer telefonu oraz adres zamieszkania;
    • złożenie przez Użytkownika oświadczenia o zapoznaniu się oraz zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności;
    • przesłanie przez Sprzedawcę wiadomości e-mail – na podany w formularzu rejestracyjnym adres poczty elektronicznej Użytkownika – z prośbą o aktywację;
    • aktywację Konta poprzez kliknięcie przez Użytkownika w link zamieszczony w wiadomości przesłanej przez Sprzedawcę.
  5. Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest dobrowolne, jednakże w celu założenia Konta niezbędne jest podanie podczas Rejestracji adresu poczty elektronicznej Użytkownika (będącego jego Loginem) oraz wybór Hasła. Użytkownik może na tym etapie (lecz dla samego założenia Konta nie jest to wymagane) podać numer telefonu oraz adres zamieszkania – podanie tych danych będzie konieczne w przypadku złożenia zamówienia i zawarcia Umowy (patrz punkt IV.D poniżej).

  6. W ramach procesu Rejestracji Użytkownik może dobrowolnie wyrazić zgodę na otrzymywanie Newslettera.

  7. Konto utrzymywane jest w Sklepie nieodpłatnie oraz przez czas nieoznaczony.

  8. Użytkownik może posiadać tylko jedno Konto w Sklepie.

  9. Użytkownik ma obowiązek chronić swoje Hasło i nie ujawniać go innym osobom. W przypadku powzięcia wiedzy, że osoba trzecia weszła w posiadanie Hasła, Użytkownik obowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Sprzedawcę. W braku powiadomienia, Użytkownik ponosi ryzyko związane z korzystaniem przez osobę trzecią z jego Konta.

  10. Użytkownik nie może udostępniać swojego Konta innym osobom.

  11. Użytkownik może w każdej chwili usunąć swoje Konto ze Sklepu, kontaktując się ze Sprzedawcą poprzez wysłanie wiadomości e-mail z adresu e-mail, który był podany do założenia Konta.

  12. Usunięcie Konta powoduje trwałe usunięcie ze Sklepu danych Użytkownika, w tym historii jego zakupów.

C. PRODUKTY I PRODUKTY NIEPEŁNOWARTOŚCIOWE

  1. Ilustracje przedstawiające Produkty nie stanowią prawnie wiążącej części opisu Produktu i mają jedynie charakter pomocniczy w jego przedstawieniu. Produkt może nieznacznie różnić się od ilustracji.

  2. Prezentowane ceny Produktów zawierają należny w chwili zakupu podatek od towarów i usług.

  3. Prezentowane ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy są wyświetlane na dalszym etapie składania zamówienia.

  4. W przypadku braku dostępności Produktu, Użytkownik może wyrazić wolę otrzymania jednorazowej informacji o dostępności produktu na podany adres mailowy. Usługa ta jest dobrowolna i jest świadczona bezpłatnie.

  5. Produkty niepełnowartościowe są wyraźnie oznaczone w ofercie Sklepu.

  6. Na Karcie produktowej Produktu niepełnowartościowego Sprzedawca wskazuje jakie cechy powodują, że dany Produkt został uznany za Produkt niepełnowartościowy.

  7. Produkty niepełnowartościowe, na tle innych Produktów oferowanych w Sklepie, mogą wyróżniać się niższą ceną. W celu uniknięcia wątpliwości uznaje się, że przedstawiona cena Produktu niepełnowartościowego nie stanowi ceny promocyjnej lub rabatowej, chyba że Sprzedawca postanowi poinformować o obniżeniu ceny w ramach prowadzonej promocji.

  8. Przy składaniu zamówienia i zawieraniu umowy obejmującej produkty niepełnowartościowe, Użytkownik zostanie poproszony o złożenie oświadczenia, że zapoznał się z opisem cech, które odbiegają od obiektywnych wymogów, wybranego produktu niepełnowartościowego zamieszczonego na karcie produktowej oraz że akceptuje brak cechy wybranego produktu niepełnowartościowego wskazanej na karcie produktowej. Złożenie takiego oświadczenia polegać będzie na oznaczeniu odpowiedniego okienka (checkbox) na ekranie urządzenia końcowego Użytkownika.

D. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I ZAWARCIE UMOWY

  1. Każdy Użytkownik może złożyć zamówienie na wybrany Produkt lub Produkty. Złożenie zamówienia i zawarcie umowy nie wymaga posiadania Konta.

  2. W celu złożenia zamówienia, Użytkownik powinien:

    • dokonać wyboru aktywnych Produktów zamieszczonych w Sklepie, ich wzoru oraz innych cech dostępnych do wyboru, a także ilości,
    • na stronie Sklepu wyświetlającej dany Produkt kliknąć przycisk „do koszyka”,
    • kliknąć przycisk „przejdź do kasy”,
    • dokonać weryfikacji listy zamawianych Produktów,
    • zaakceptować cechy Produktu niepełnowartościowego wskazane na Karcie produktowej,
    • wskazać dane teleadresowe, lub zalogować się do swojego Konta,
    • wybrać metodę dostawy i zaakceptować jej koszt,
    • wybrać metodę płatności, a w przypadku korzystania z obsługi Dostawcy Usług Płatniczych, zaakceptować również jego regulamin oraz politykę prywatności,
    • zatwierdzić składane zamówienie klikając przycisk „zamawiam i płacę”. Kliknięcie przycisku „złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” oznacza zawarcie Umowy oraz nakłada na Użytkownika obowiązek zapłaty.
  3. Po złożeniu zamówienia i zawarciu Umowy, na podany przez Użytkownika adres e-mail, zostanie wysłane potwierdzenie złożonego zamówienia oraz zawartej Umowy wraz ze wzorem oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

  4. W przypadku, gdy z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, realizacja zamówienia opóźni się o co najmniej 7 dni w stosunku do czasu realizacji wskazanego na stronie, na której wyświetlał się Produkt lub okaże się, że nie będzie możliwe dostarczenie zamówionego Produktu lub Produktów, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Użytkownika wysyłając mu na podany adres e-mail wiadomość, w której:

    • przekaże informację o opóźnieniu,
    • przekaże informacje o braku możliwości realizacji zamówienia, lub
    • przekaże informację o dostępnych innych, podobnych Produktach albo o dostępnych innych wariantach wybranych przez Użytkownika Produktów lub Produktu.
  5. Po otrzymaniu wiadomości, Użytkownik będzie mógł:

    • zrezygnować z realizacji zamówienia, poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, albo
    • zmienić zamówienie poprzez wskazanie innego Produktu lub Produktów albo wskazanie innej (dostępnej) wersji Produktu lub Produktów.
  6. W przypadku rezygnacji z realizacji zamówienia, Użytkownik powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie takie może, ale nie musi, zostać złożone na wzorze załączonym do wiadomości e-mail, o której mowa w pkt IV.D ppkt 3 powyżej.

E. OPŁACENIE ZAMÓWIENIA

  1. Zawierając Umowę w Sklepie Użytkownik zobowiązany jest do wniesienia opłaty.

  2. Opłatę można wnieść:

    • korzystając z płatności online, za pomocą bramki płatniczej dostarczonej przez Dostawcę Usług Płatniczych,
    • przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedającego, na numer rachunku podany w potwierdzeniu złożenia zamówienia,
  3. W przypadku skorzystania przez Użytkownika z bramki płatniczej, Użytkownik zostaje przekierowany do strony Dostawcy Usług Płatniczych. Po dokonaniu pomyślnej płatności, Użytkownik otrzyma wiadomość elektroniczną, wysłaną na adres mailowy podany w toku zawierania Umowy z potwierdzeniem płatności za wybrany Produkt lub Produkty.

  4. W przypadku skorzystania z płatności przelewem bankowym, w tytule przelewu należy wskazać co najmniej numer zamówienia, podany w potwierdzeniu złożenia zamówienia oraz widoczny na Koncie. Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia najpóźniej w dniu roboczym następującym po dniu zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy.

  5. W przypadku skorzystania z płatności przy dostawie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia najpóźniej w dniu roboczym następującym po dniu złożenia zamówienia.

  6. Zamówienie nieopłacone w ciągu 7 dni zostanie anulowane, o czym Użytkownik zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres podany przy składaniu zamówienia.

F. DOSTAWA

  1. Dostawa Produktów jest realizowana przez zewnętrznego przewoźnika.

  2. Wybór zewnętrznego przewoźnika podyktowany jest wagą oraz gabarytem zamówionych Produktów.

  3. Klient ponosi koszty dostawy Produktów.

  4. Czas dostawy jest wskazany na podstawie informacji uzyskanych przez przewoźnika.

  5. Za zmianę czasu dostawy z winy przewoźnika odpowiedzialność ponosi wybrany przez Użytkownika dostawca.

  6. Czas dostawy nie wlicza się do czasu realizacji zamówienia wskazanego na stronie Produktu.

G. ZAMAWIANIE I DOSTAWA PRÓBEK PRODUKTÓW

  1. W przypadku niektórych Produktów, Użytkownik może zamówić Próbkę Produktu. Informacja o możliwości zamówienia Produktu jako Próbki znajduje się na karcie produktowej.

  2. Złożenie zamówienia Próbki Produktu jest nieodpłatne (Użytkownik nie ponosi opłaty ani za Próbkę Produktu ani za jej dostawę) i następuje niezależnie od zawarcia Umowy. Jeżeli Użytkownik zamierza złożyć zamówienie i zawrzeć Umowę oraz zamówić Próbkę Produktu, powinien oddzielnie złożyć zamówienie na wybrany Produkt i oddzielnie na Próbkę Produktu.

  3. Użytkownik może zamówić maksymalnie 5 Próbek Produktu w okresie 7 dni.

  4. W przypadku Próbki Produktu, możliwa jest tylko dostawa za pośrednictwem jednej firmy kurierskiej wskazanej przez Sprzedawcę.

V. NEWSLETTER

  1. Użytkownik może w każdym czasie przystąpić do korzystania z Newslettera poprzez podanie adresu e-mail, złożenie oświadczenia o akceptacji Regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu przekazywania informacji handlowych.

  2. Warunkiem przystąpienia do Newslettera jest wypełnienie formularza dostępnego pod adresem https://topboden.pl/

  3. Korzystanie z Newslettera nie wymaga Rejestracji.

  4. Newsletter jest usługą świadczoną nieodpłatnie na czas nieoznaczony.

  5. Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z Newslettera poprzez jedną z poniższych czynności:

    • kliknięcie w link umożliwiający rezygnację z Newslettera, zawarty w każdej wiadomości e-mail przesłanej Użytkownikowi w ramach Newslettera,
    • przesłanie odpowiedniego żądania na adres e-mail Sprzedawcy: [email protected],
    • przesłanie odpowiedniego żądania pisemnie na adres Sprzedawcy: OBZ DECORA sp. z o.o., Kijewo, 63-000 Kijewo

VI. WYMAGANIA TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWO

  1. W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu niezbędne jest spełnienie następujących wymagań technicznych:

    • połączenie z siecią Internet;
    • używanie przeglądarki internetowej: Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera, Vivaldi, lub Microsoft Edge, względnie innych kompatybilnych z nimi przeglądarek, każdorazowo w najnowszej stabilnej wersji udostępnionej przez producenta danej przeglądarki;
    • włączona obsługa JavaScript i Cookies.
  2. Brak spełnienia wymagań technicznych wskazanych w ust. 1 lit. b) (używanie innej przeglądarki lub innej wersji) nie oznacza braku możliwości korzystania ze Sklepu, tym niemniej może wiązać się z utrudnieniami lub nieprawidłowym funkcjonowaniem Sklepu.

  3. Wyłączenie obsługi JavaScript i Cookies lub ingerencja w tę obsługę (np. poprzez zastosowanie dodatków, nakładek, niestandardowych ustawień i innych rozwiązań tego rodzaju) nie blokują możliwości korzystania ze Sklepu, lecz mogą powodować utrudnienia w połączeniu ze Sklepem w korzystaniu z funkcjonalności. Szczegółowe informacje dotyczące Cookies zawarte zostały w Polityce Prywatności.

  4. Korzystanie ze Sklepu poprzez sieć Internet wiąże się z ryzykiem typowym dla działalności internetowej. Szczegółowe informacje w zakresie bezpieczeństwa zawarte zostały w Polityce Prywatności.

VII. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA

  1. Użytkownik nie ponosi żadnych opłat z tytułu korzystania ze Sklepu, z wyjątkiem opłacenia zamówienia oraz kosztów dostawy (patrz punkt IV.D Regulaminu).

  2. Użytkownik ponosi koszty połączenia z Internetem według taryf stosowanych przez operatorów obsługujących te połączenia.

  3. Użytkownik zobowiązany jest do:

    • korzystania z Konta w sposób niezakłócający działania Sklepu, w szczególności w sposób nienaruszający praw innych Użytkowników;
    • korzystania z Konta zgodnie z jego przeznaczeniem i w zgodzie z Regulaminem;
    • zachowania w tajemnicy i nieudostępniania innym osobom Loginu i Hasła, a także nieujawniania innym osobom danych umożliwiających nieuprawniony dostęp do Konta;
    • podawania prawdziwych danych oraz aktualizowania swoich danych;
    • przestrzegania zakazu zamieszczania w Sklepie treści bezprawnych lub niezgodnych z niniejszym Regulaminem.

VIII. CZAS TRWANIA I ROZWIĄZANIE UMOWY O KORZYSTANIE Z KONTA

  1. Umowa o korzystanie z Konta w Sklepie zostaje zawarta na czas nieoznaczony.

  2. Rezygnacja z korzystania z Konta może nastąpić w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

  3. Wypowiedzenie umowy o korzystanie z Konta przez Użytkownika może nastąpić w każdym czasie poprzez skorzystanie z odpowiedniej funkcjonalności Sklepu (usunięcie Konta).

  4. Sprzedawca może rozwiązać zawartą z Użytkownikiem umowę o korzystanie z Konta w każdym czasie oraz zlikwidować Konto, w przypadku gdy:

    • cel Rejestracji lub sposób korzystania przez Użytkownika z Konta jest w oczywisty sposób sprzeczny z Regulaminem, w szczególności gdy Użytkownik nadużywa funkcjonalności Sklepu;
    • działalność Użytkownika jest sprzeczna z przepisami prawa, w szczególności, gdy Użytkownik dostarcza treści o charakterze bezprawnym lub narusza dobra osobiste osób trzecich, w tym innych Użytkowników lub Sprzedawcy;
    • Użytkownik narusza postanowienia Regulaminu;
    • podane przez Użytkownika dane budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą, a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu z Użytkownikiem.
  5. Przez obiektywnie uzasadnione wątpliwości, o których mowa w ust. 4 lit. d) należy rozumieć w szczególności podanie fikcyjnych danych.

  6. Rozwiązanie umowy o korzystanie z Konta przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za porozumieniem stron, jest równoznaczne z zablokowaniem dostępu do Konta, jego usunięciem oraz wygaśnięciem Loginu i Hasła. Powyższe jednak nie wpływa na realizację złożonych już przez Użytkownika zamówień, w szczególności opłacenia zamówienia oraz jego odbioru przez Użytkownika.

IX. KONSUMENCKIE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Z poszanowaniem postanowień pkt IV.D ppkt 6 Regulaminu, Użytkownik może odstąpić od Umowy w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych (licząc począwszy od następnego dnia po dostarczeniu zamówienia), z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej, bez podawania przyczyny.

  2. Użytkownik może odstąpić od Umowy poprzez złożenie oświadczenia Sprzedawcy:

    • na piśmie – poprzez wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres: OBZ DECORA sp. z o.o., Kijewo, 63-000 Kijewo, lub
    • drogą elektroniczną – poprzez wysłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres [email protected]
  3. Użytkownik może (ale nie musi) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na formularzu, który jest do pobrania na stronie https://topboden.pl/zwroty-i-reklamacje

  4. Zwrotu można dokonać przesyłką kurierską lub paczką Poczty Polskiej na koszt Użytkownika na adres: OBZ DECORA sp. z o.o., Kijewo, 63-000 Kijewo

  5. Po odstąpieniu od Umowy, Użytkownik ma obowiązek zwrócić Sprzedawcy Produkt w oryginalnym opakowaniu (jeśli został w takim opakowaniu dostarczony), nieużywany i czysty, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Dla zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Sprzedawca nie przyjmuje Zwrotów odsyłanych w przesyłkach za pobraniem.

  6. Sprzedawca zwraca Użytkownikowi równowartość ceny zwracanego Produktu lub Produktów oraz koszt doręczenia Użytkownikowi zamówienia do wysokości najtańszej przesyłki w ofercie Sprzedawcy. Sprzedawca nie zwraca kosztu odesłania Produktu do Sprzedawcy. W przypadku zamówień wysyłanych poza Unię Europejską, Sprzedawca zwraca Użytkownikowi wartość opłaconych Produktów, zaś koszt doręczenia przesyłki Użytkownikowi nie podlega zwrotowi.

  7. Zwrot równowartości ceny oraz najtańszej przesyłki w ofercie Sprzedawcy następuje niezwłocznie, przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, który był użyty przez Użytkownika przy zawieraniu Umowy, chyba że Użytkownik wskaże inną metodę. Sprzedawca może wstrzymać się z wypłatą środków we wskazanym terminie do czasu doręczenia mu zwróconego Produktu lub otrzymania od Użytkownika dowodu jego odesłania, w zależności od tego które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.

  8. Użytkownik spoza Unii Europejskiej ma obowiązek wypełnić deklarację celną i wyraźnie wskazać w niej, że przesyłka dotyczy zwrotu towaru. Karta odprawy celnej i faktura powinny być zgodne co do wartości i waluty, oraz dołączone do paczki oznaczonej jako zwrot.

  9. W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od Umowy we wskazanej formie i terminie uważa się Umowę za niezawartą.

X. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Sprzedawca.

  2. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), jak również z innymi aktami prawnymi, uzupełniającymi lub zastępującymi wskazane wyżej regulacje.

  3. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka Prywatności, dostępna pod adresem https://topboden.pl/polityka-prywatnosci

XI. REKLAMACJE I SPRAWY SPORNE

A. SKŁADANIE REKLAMACJI

  1. Każdy Użytkownik (w tym nieposiadający Konta) może złożyć Reklamację.

  2. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej – na adres e-mail: [email protected] lub pisemnej na adres pocztowy Sklepu.

  3. W celu ułatwienia rozpatrzenia Reklamacji, Reklamacja powinna zawierać:

    • dane Użytkownika,
    • opis sytuacji, będącej przedmiotem Reklamacji,
    • oczekiwania Użytkownika dotyczące sposobu rozstrzygnięcia Reklamacji.
  4. Reklamacja jest rozpatrywana bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od daty, gdy Sprzedawca uzyskał możliwość zapoznania się z jej treścią. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na Reklamację w terminie, o którym mowa powyżej, uważa się, że Reklamacja została uznana.

B. REKLAMACJA PRODUKTÓW NIEPEŁNOWARTOŚCIOWYCH

  1. Produkty niepełnowartościowe podlegają Reklamacji, na takich samych zasadach jak pozostałe Produkty oferowane w Sklepie.

  2. Z zastrzeżeniem postanowień niniejszego pkt XI.B, do Reklamacji Produktów niepełnowartościowych mają zastosowanie postanowienia pkt XI.A powyżej.

  3. W przypadku Reklamacji Produktu niepełnowartościowego, niezgodność takiego Produktu z Umową zachodzi wtedy, gdy taki produkt nie odpowiada opisowi, rodzajowi, ilości, jakości, kompletności i funkcjonalności przedstawionemu na Karcie produktowej Produktu niepełnowartościowego, na której Sprzedawca wskazał cechy kwalifikujące dany Produkt jako Produkt niepełnowartościowy.

  4. Niezgodności Produktu niepełnowartościowego z Umową nie stanowi zaś niezgodność pomiędzy Produktem niepełnowartościowym a Produktem o pełnej wartości.

C. SPRAWY SPORNE

  1. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów związanych z zwartymi Umowami jest rzeczowo i miejscowo właściwy sąd powszechny.

  2. Zgodnie z rozporządzeniem UE nr 524/2013 w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, konsumenci mają prawo do rozstrzygania sporów z przedsiębiorcami zawierającymi internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, w sposób pozasądowy za pośrednictwem prowadzonego w tym celu systemu internetowego. Skargę można złożyć na formularzu dostępnym pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL

XII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane:

    • korzystaniem z Konta przez Użytkownika niezgodnie z Regulaminem;
    • korzystaniem z Konta przez osobę trzecią, której Użytkownik ujawnił dane dostępowe;
    • okolicznościami wynikającymi z wystąpienia siły wyższej.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treści udostępniane przez innych Użytkowników w Sklepie, jeżeli nie posiada wiarygodnej wiedzy o bezprawnej treści przekazu, a po powzięciu takiej informacji niezwłocznie uniemożliwi dostęp do takich treści. Za powzięcie informacji o bezprawnym charakterze treści zamieszczonej w Sklepie uważa się w szczególności zgłoszenie naruszenia przez Użytkownika innego niż Użytkownik, który zamieścił treść.

XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Sprzedawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uznaje się:

    • zmianę funkcjonalności Sklepu w celu ulepszenia jego działania;
    • zmianę systemów informatycznych lub technicznych bądź dostawcy usług informatycznych, niezależną od Sprzedawcy;
    • korektę błędów i omyłek o charakterze technicznym lub językowym.
  2. Sprzedawca powiadomi Użytkownika o każdorazowej zmianie Regulaminu (dotyczy Użytkowników posiadających Konto), w formie komunikatu przesłanego na adres e-mail podany przez Użytkownika podczas Rejestracji. Użytkownicy będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie rozwiążą umowy o korzystanie z Konta w terminie 30 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu.

  3. Zmiana Regulaminu nie ma zastosowania do czynności dokonanych przed zmianą, tj. zmiany Regulaminu nie mają zastosowania do złożonego przez Użytkownika i realizowanego przez Sprzedawcę zamówienia. Do zaakceptowanych zamówień stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w chwili składania zamówienia. Zmiany Regulaminu nie będą naruszać praw nabytych Użytkowników.

  4. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, do relacji pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem zastosowanie mają przepisy polskiego prawa.

  5. W relacjach Sprzedawcy z Użytkownikiem zastosowanie ma język polski.

  6. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 października 2024 r.

Newsletter background