Polityka prywatności
I. WPROWADZENIE
Niniejszy dokument stanowi politykę prywatności, tj. zasady ochrony prywatności („Polityka Prywatności”). Zostały one opracowane w celu przejrzystego przedstawienia informacji w zakresie gromadzenia i przetwarzania danych osobowych z wykorzystaniem Internetu.
Polityka Prywatności znajduje zastosowanie do wszystkich podstron internetowych prowadzonych w związku ze sklepem internetowym dostępnym pod adresem https://topboden.pl („Sklep”).
Polityka Prywatności ma zastosowanie do wszystkich osób odwiedzających Sklep.
II. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
A. KTO PRZETWARZA MOJE DANE OSOBOWE?
Administratorem danych osobowych osób odwiedzających Sklep jest OBZ DECORA sp. z o. o. z siedzibą w Środzie Wielkopolskiej, ul. Ignacego Prądzyńskiego, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IXWydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0001101302 , NIP: 7861732748 („Administrator”).
B. REGULACJE PRAWNE
Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora, na zasadach określonych w niniejszej Polityce Prywatności, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), jak również z innymi mającymi zastosowanie aktami prawnymi.
C. JAK PRZETWARZAMY DANE?
Administrator zapewnia, iż dokłada starań, by dane Klientów były gromadzone i przetwarzane z zachowaniem należytej staranności, w sposób zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa. Administrator wdraża środki mające na celu zabezpieczenie danych osobowych przed utratą, niewłaściwym użyciem i nieupoważnionym dostępem, ujawnieniem, modyfikacją i zniszczeniem. W szczególności wszelkie dane dotyczące Klienta zawierającego umowę czy dokonującego płatności i przesyłane za pośrednictwem sieci Internet są szyfrowane z wykorzystaniem protokołu HTTPS.
Osoby odwiedzające Sklep mogą decydować o tym, czy, kiedy i w jakim zakresie Administrator będzie gromadzić i przetwarzać ich dane osobowe. Jednakże w niektórych przypadkach konieczne do pełnego korzystania ze Sklepu może być podanie niektórych danych osobowych. W szczególności gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych może dotyczyć osób składających zamówienie w Sklepie w związku z jego realizacją lub posiadaczy konta klienta („Klienci”).
Gromadzenie danych osobowych może wynikać z:
- złożenia zamówienia i jego realizacji,
- utworzenia konta w Sklepie („Konto”);
- obsługi przesyłek;
- podjęcia kontaktu z Administratorem;
- złożenia przez Klienta reklamacji;
- przeprowadzenia procedury zwrotu zakupionych towarów;
- funkcjonowania plików cookies / technologii kontrolujących ruch.
D. JAKIE DANE PRZETWARZAMY?
Utworzenie oraz korzystanie z Konta
Na potrzeby utworzenia Konta, przetwarzane są następujące dane osobowe:
- adres e-mail;
- imię i nazwisko;
dodatkowo, Klient może podać również następujące dane osobowe:
- numer telefonu;
- adres zamieszkania (wraz z kodem pocztowym oraz z nazwą miejscowości);
Korzystanie z usługi przesyłki
Na potrzeby korzystania z usługi przesyłki, przetwarzane są następujące dane osobowe:
- adres e-mail;
- imię i nazwisko;
- numer telefonu;
- adres dostawy (wraz z kodem pocztowym oraz nazwą miejscowości) – w przypadku korzystania z usługi przesyłki na wskazany adres;
Dodatkowo, przetwarzane będą dane związane z korzystaniem przez Klienta z usług płatniczych udostępnianych w ramach Sklepu, a świadczonych przez zewnętrznego operatora płatności, w tym dane zbierane do umożliwienia Klientowi skorzystania z płatności w ramach Sklepu, jak również dane niezbędne do jej przeprocesowania przez operatora płatności, w tym w szczególności dane zbierane wyłącznie w celu ich przekazania operatorowi płatności niezbędne do weryfikacji i identyfikacji klienta instytucji obowiązanej, jaką jest operator płatności, wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Reklamacje
W celu rozpatrzenia reklamacji będą przetwarzane następujące dane osobowe:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- dane podane w treści reklamacji;
- adres dostawy.
Newsletter
W celu otrzymywania Newslettera, Administrator przetwarza:
- adres e-mail.
Newsletter
W celu otrzymywania treści marketingowych dot usług lub produktów Administratora, w postaci wiadomości sms, Administrator przetwarza:
- numer telefonu.
Usunięcie Konta
W celu usunięcia Konta, Klient podaje:
- adres e-mail.
E. W JAKIM CELU PRZETWARZAMY DANE I JAKA JEST PODSTAWA PRAWNA?
CEL |
PODSTAWA PRAWNA |
– inne niż zapewniające prawidłowe działanie Sklepu, 3. przesyłanie treści marketingowych dot. usług lub produktów Administratora w formie wiadomości sms, 4. |
Art. 6 ust. 1 lit a. RODO – zgoda Klienta; |
1. utworzenie i prowadzenie Konta, 2. wysyłanie do Klienta ważnych powiadomień dotyczących Sklepu, korzystanie z Konta lub podjęcie działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy, 3. realizacji zamówienia, w tym kontakt z Klientem (o ile jest konieczny do realizacji zamówienia), 4. obsługa przesyłek, 5. obsługa płatności, 6. usunięcie konta. |
art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której stroną jest Klient, lub podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy; |
Wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (np. w razie konieczności udostępnienia danych osobowych organom państwowym). |
art. 6 ust. 1 lit. c RODO – konieczność wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze; |
Realizacja prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora: 1. informowanie Klientów o sprawach związanych z funkcjonowaniem Sklepu, 2. ochrona przed nieautoryzowanym dostępem, 3. umożliwienie odpowiedzi na reklamacje i przeprowadzenie procesu reklamacyjnego, 4. ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami, |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO – niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora; |
F. KTO BĘDZIE ODBIORCĄ MOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom, które świadczą na rzecz Administratora usługi pomocnicze, w szczególności w zakresie usług informatycznych, usług księgowych, a także operatorom płatności, firmom kurierskim. Ponadto, dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom upoważnionym do dostępu do danych osobowych na mocy przepisów prawa.
(poza terytorium Unii Europejskiej) może nastąpić jedynie, gdy zapewniony jest właściwy poziom ochrony danych osobowych (np. zapewnienie w danym państwie odpowiedniego poziomu ochrony zostało stwierdzone przez Komisję Europejską lub są stosowane właściwe zabezpieczenia, jak przykładowo standardowe klauzule ochrony przyjęte przez Komisję Europejską).
G. JAKIE PRZYSŁUGUJĄ MI PRAWA?
Klientowi przysługuje w każdym czasie prawo do żądania:
- dostępu do jego danych,
- sprostowania jego danych,
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania jego danych,
- przeniesienia danych,
- wniesienia skargi do organu nadzoru, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W zakresie, w jakim przetwarzanie oparte jest na realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub odbiorców, Klientowi przysługuje dodatkowo prawo, aby w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania.
W odniesieniu do danych, które są przetwarzane na podstawie zgody Klienta, Klientowi przysługuje dodatkowo w dowolnym momencie prawo do wycofania udzielonej zgody. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
H. JAK DŁUGO DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZETWARZANE?
Dane Klientów są przetwarzane przez okres realizacji celów przetwarzania, nie dłużej jednak niż przez okres, w którym są rozstrzygane ewentualne roszczenia lub takie roszczenia mogłyby powstać, a nie uległy przedawnieniu.
I. CZY JEST TO KONIECZNE?
Podanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne, jednakże niektóre dane osobowe są konieczne do utworzenia Konta, zawarcia umowy z Klientem i realizacji zamówienia, lub umożliwienia odpowiedzi na zadane pytanie lub odpowiedzi na reklamację lub do korzystania ze wszystkich funkcjonalności Sklepu.
III. ZMIANY
Aktualna wersja Polityki Prywatności publikowana jest na stronie internetowej Sklepu.
IV. KONTAKT
Wszelkie pytania dotyczące niniejszej Polityki Prywatności i zasad korzystania ze Sklepu oraz spraw związanych z ochroną danych osobowych prosimy kierować na adres e-mail [email protected].